Schrijf je in voor ons Inspiratieblog en krijg 10% korting op je eerste aankoop.


Waytoplay 

Waytoplay is de flexibele speelgoedweg van Nederland.

Waytoplay flexibele speelgoedwegonderdelen zijn er in een aantal vormen en prints. De wegdelen zijn aan beide zijden bedrukt met verschillende wegmarkeringen om veel variatie te bieden. De vormen van de onderdelen zijn recht, gebogen of gekruist zodat je elke weg, stad of racecircuit kunt maken.

De flexibele speelgoedwegen zijn een Nederlands ontwerp van Sybren Jelles. Alle materialen worden ingekocht en vervaardigd in Duitsland en de wegen worden geprint, afgewerkt en geassembleerd door een sociale onderneming in Nederland.

Het hoogwaardige, kindveilige materiaal is sterk, onbreekbaar en toch flexibel zodat obstakels genomen kunnen worden en de wegen op vrijwel elke ondergrond kunnen worden aangelegd binnen en buiten! De onderdelen kunnen worden gereinigd met afwasmiddel en warm water en zijn gemakkelijk te stapelen en op te bergen.

 

Waytoplay is ontstaan uit een gedeelde familiepassie voor spelen met autootjes in de zon en het zand. Vader, bedenker en ontwerper Sybren creëerde waytoplay voor zijn zoon Joep, in 2003. Dit leidde tot het oersterke speelgoed waar zoveel kinderen wereldwijd nu plezier van hebben. 

 

Zeiden we familiebedrijf? Zeker. Na een crowdfundingsactie in 2017, namen Marise - Sybren's vrouw - en Lex plaats in de waytoplay bolide, voor een paar extra versnellingen. De eerste 250 sets waren in no-time verkocht: we hadden een publiek gevonden. Wie maken Waytoplay? Bij onze technologische Nederlandse partner Insigne produceren getalenteerde specialisten onze baandelen. Simpel? Bepaald niet. De delen worden vervolgens geprint en verpakt door Mooi printers, dat prettige vaste werkplekken biedt voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat maakt ons blij en trots. 

 

Waytoplay wordt verkocht in meer dan 60 landen. Onze fans delen iedere dag hun creatieve uitspattingen op social media. De weg die voor ons ligt is er één vol nieuwe uitdagingen en avonturen. Zo heeft het verduurzamen van ons product en de keten grote prioriteit. Niet de makkelijke 'way to play', maar voor ons wel de enige.